دامین آتوریتی (domain authority)، که به مخفف DA نیز نامیده می شود، یک عبارت جدید در دنیای موتورهای جستجو نیست، اما بسیاری از وبلاگ نویسان و نویسندگان سایت درباره آن اطلاعات دقیق و کافی ندارند. قدرت دامنه یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی وبسایت شما در موتورهای جستجو است. در گذشته، یک وبسایت فقط از لحاظ کیفیت محتوای تولیدشده و وضعیت لینک های درونی و بیرونی مورد بررسی قرار می گرفت. اما در حال حاضر، قدرت دامنه یا همان دامین آتوریتی نقش مهمی در رتبه بندی و افزایش رتبه سایت شما دارد.

دراین مقاله به بررسی دامین آتوریتی به طور کامل خواهیم پرداخت و نحوه محاسبه دامین آتوریتی و روش های افزایش دامنه اتوریتی را به شما آموزش خواهیم داد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دامین آتوریتی چیست؟

دامین آتوریتی چیست؟

دامین آتوریتی یا مجوز دامنه یک معیار است که توسط Moz ، برای ارزیابی یک وب سایت در مقیاس 1- 100 ، (100 بهترین و 1 بدترین) ایجاد شده است. بنابراین میزان بالای دامین آتوریتی، رتبه بندی آن وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. دامین آتوریتی به عنوان یک معیارمقایسه با سایت های مشابه و رقیب فاکتوری فوق العاده مهم محسوب می شود. بنابراین اگر شما امتیاز DA وب سایت خودتان را با سایت رقیب مقایسه کنید، مشاهده خواهید کرد که سایت با نمره DA بالاتر احتمالا در جستجوهای گوگل، بالاترخواهد بود!

 

نحوه بررسی دامین آتوریتی

چندین چکر (بررسی کننده) دامنه، در اینترنت وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی DA وب سایت خود استفاده کنید. اولین و رسمی ترین آنها Moz است، که می توانید در آن دامنه یا آدرس زیر دامنه خود را تایپ کنید و آخرین نمره DA سایت خود را مشاهده نمایید.

 

بررسی کننده دامین آتوریتی

اگر از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده می کنید، می توانید از افزونه MozBar برای بررسی قدرت و مجوز دامنه هر صفحه وب استفاده کنید. عوامل رتبه بندی مجوز دامنه بیش از 40 آیتم می باشند. اما چند آیتم مهم وجود دارد که شما می توانید برای شروع، به منظور رت وب سایت خود آنها را اعمال کنید. ابتدا اجازه دهید شما را اندکی با  MozRank و MozTrust  آشنا کنیم، چرا که این آشنایی به درک بهتر  DA یا همان دامین آتوریتی کمک می کند.

 

MozRank چیست؟

MozRank براساس مشخصات پیوند دامنه اندازه گیری می شود. این فاکتور برای هر صفحه اینترنتی درهر وب سایت، بر اساس تعداد لینک هایی که به صفحه اشاره دارند، محاسبه می شود. که شدیدا در افزایش domain authority یک سایت نقش دارد.

علاوه بر کمیت، کیفیت صفحات لینک شده، نیز نقش مهمی ایفا می کند. تعداد کمی لینک از صفحات با کیفیت به وب سایت شما، رتبه بندی شما را در MozRank بیشتر از زمانی که تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین به وب سایت شما اشاره دارد، بهبود می بخشد.

MozRank در مقیاس 0-10 اندازه گیری می شود، که در آن 10 معادل بیشترین و صفر معادل کمترین رتبه است. میانگین رتبه MozRank مناسب برای یک صفحه وب در اینترنت رتبه 3 می باشد.

موز رنک

 

MozTrust چیست؟

MozTrust مانند MozRank ، نیز وابسته به لینک است. با این حال، MozTrust اندازه گیری می کند که شما چه میزان به یک وبسایت قابل اعتماد در وب متصل هستید. به عنوان مثال، یک وب سایت دولتی یا یک دامنه edu ، معمولا به عنوان وبسایت مورد اعتماد محسوب می شود. اگر شما یک لینک خارجی به همچین وبسایتی بدهید، شانس بیشتری برای رتبه بندی بهتر توسط MozTrust خواهید داشت. در واقع MozTrust با یک رتبه بندی نشان می دهد که فاصله بین وبسایت شما و یک منبع قابل اعتماد چقدراست. هرچه این رتبه بالاتر باشد شما منبع معتبرتری به حساب می آیید. این قضیه در سئو داخلی سایت شما نیز نقش مهمی دارد.

MozTrust نیز در مقیاس 0-10 اندازه گیری می شود و شما می توانید رتبه بندی MozTrust خود را با لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد، مانند: ویکی پدیا، سایت های دولتی و سایت های دانشگاهی و غیره افزایش دهید.

نکته: ممکن است یک وب سایت یا صفحه وب دارای MozRank بالا اما MozTrust پایین باشد. با ایجاد تعداد زیادی لینک معتبر در یک زمان کوتاه، می توانید رتبه MozRank خود را نیز ارتقاء دهید.

moztrust

آموزش افزایش دامین آتوریتی

با بهبود مستمر دامنه، شما شانس خود را برای بهبود رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل افزایش می دهید. در زیر لیستی ازعوامل موثر در بهبود domain authority که بیشترین تأثیر را بر DA و PA) Page Authority) یک وب سایت می گذارد، ارائه داده ایم.

 

1- تمدید بلند مدت اعتباردامنه

این احتمالا ساده ترین کاری است که می توانید در حال حاضر انجام دهید تا رتبه بندی دامنه شما را تحت تأثیر قرار دهد. منقضی شدن دامنه مساله وحشتناکی نیست، اما عامل تعیین کننده ای در ایجاد یک وب سایت خوب با دامین آتوریتی بالا است. تمدید بلند مدت دامنه وب سایت شما به موتورهای جستجو نشان می دهد که به این وب سایت برای زمانی طولانی می توان اعتماد کرد. اگر دامنه شما در سال آینده منقضی می شود، توصیه می کنیم که آن را برای 3یا 4 سال آینده تمدید کنید. این هزینه تنها اندکی بیشتر خواهد بود، ولی در بلند مدت برای شما مفید و مثمرثمر خواهد بود.

 

2- لینک های خارجی باکیفیت

این احتمالا یکی از عواملی است که بیشترین امتیاز را برای شما به ارمغان می آورد. سعی کنید از لینک های خارجی بسیار معتبری در مطالب خود بهره بگیرید و مطمئن شوید که این لینک ها از سایت های با کیفیت است. چرا که اگر این لینک ها به سایت های غیرمعتبر یا غیرمجاز و هرمه باشد، وب سایت شما با افت دامین اتوریتی مواجه می شود.

لینک خارجی مناسب

3- مشخصات پیوند خود را متنوع کنید

به جای استفاده از چندین لینک از چند سایت، تمرکز بر ایجاد پیوندهای با کیفیت از منابع متنوع داشته باشید. این تنوع شامل، پیوندهایی از مناطق جغرافیایی مختلف با پسوندهای دامنه گوناگون می باشد. البته نیازی به گفتن نیست که لینک ها باید مرتبط بوده و از اعتبار مناسبی برخوردار باشند.

 

4- از لینک داخلی استفاده کنید

لینک سازی داخلی یکی از عوامل افزایش دامین آتوریتی وب سایت شماست. این یک عامل مهم است که شما به راحتی می توانید آن را کنترل کنید. حتما از یک صفحه ویکیپدیا بازدید کرده اید و متوجه شده اید که پیوندهای داخلی آنها چقدر قدرتمند است.

پس اطمینان حاصل کنید که هر پست شما به 2 یا 3 پست دیگر در وب سایت خودتان لینک شود، و هنگامی که یک پست جدید را منتشر می کنید، به عقب بروید و از پست های قدیمی خود به آن پیوند بدهید.

 

5- حذف بک لینک های بد

همراه با ایجاد لینک های جدید، شما همچنین باید مراقب لینک های بد اشاره شده به سایت خود باشید. شما می توانید از یک سرویس به منظور  نظارت بک لینک برای دریافت اعلان های ایمیل استفاده کنید. هرگاه یک پیوند بد به سایت شما اشاره دارد، اطمینان حاصل کنید که آن را حذف کنید یا از ابزار Google Disavow برای نادیده گرفتن این پیوندها استفاده کنید.

 

6- به یک منبع معتبر تبدیل شوید

کیفیت مقالات شما مهم تر از حجم و تعداد مقالات است. انتشار فقط 3 یا 4 پست با کیفیت بالا در یک هفته بسیار بهتر از انتشار 7 پست متوسط ​​و کم کیفیت است. همراه با انتشار محتوای با کیفیت، برای تبدیل شدن به یک سایت معتبر باید تلاش بیشتری کنید. مطمئن شوید که خواننده شما به هر صفحه ای در وب سایت شما اعتماد و بازدید خوبی دارد. این تاثیر بزرگی بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.

ویکیپدیا یک منبع معتبر

7- جستجو در سایت

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای بررسی توسط موتور جستجوگر بهینه سازی شده است، و سعی کنید زمان ایندکس شدن مطالب را به صورت دستی کاهش دهید.

 

در اینجا چند نکته در رابطه با بهینه سازی سایت وجود دارد:

  • توجه به انتخاب صحیح دسته ها، صفحه بندی ها و صفحات بایگانی نویسنده
  • اطمینان حاصل کنید که فایل Sitemap خود را به موتورهای جستجوی عمده مانند Google و Bing ارسال کرده اید.
  • به توضیحات متا و انتخاب عنوان مناسب توجه کنید
  • حفظ سلسله مراتب عنوان و انتخاب عنوان درست در هرپست وبسایت شما
  • نحوه صحیح استفاده از برچسب ها

 

8- سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید

گوگل زمان بارگذاری صفحه را یک عامل مهم در رتبه بندی و افزایش دامین آتوریتی یک سایت قرار داده است. شما باید توجه زیادی به زمان بارگذاری وب سایت خود داشته باشید. شما می توانید از سایت هایی مانند pingdom و gtmetrix.com استفاده کنید تا زمان بارگذاری سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر سایت شما در عرض 3 ثانیه بارگذاری نمی شود، به منظور افزایش آتوریتی سایت، شروع به بهینه سازی سرعت سایت خود کنید.

نکات مهم برای افزایش سرعت سایت های وردپرس

  • از بهترین شرکت های طراحی سایت وردپرس استفاده کنید.
  • قبل از آپلود تصاویر آنها را فشرده و بهینه کنید.
  • از شبکه توزیع محتوا یا همان CDN استفاده کنید.
  • از یک پلاگین مخفی مانند Super Cache ، WP Rocket یا W3 Total Cache استفاده کنید.

9- بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی نقش مهمی را در رتبه بندی سایت شما ایفا می کنند. این که آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی برای اعتباردامنه سایت شما است یا خیر، قابل بحث است، اما قطعا یک عامل رتبه بندی در الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوی گوگل است. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و دامنه شما در تمامی رسانه های اجتماعی بزرگ وجود دارد. همچنین سعی کنید اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما مطالبتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این کمک می کند تا رتبه بندی سایت شما افزایش یافته و شاخص دامنه بهبود بخشد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

 

جمع بندی

در گذشته، رتبه در گوگل یک عامل مهم برای ارزیابی هر صفحه وب در اینترنت بود، اما سیستم ناقص بود. درحال حاضر، دامین آتوریتی بهترین روش برای اندازه گیری رتبه و اقتدار یک صفحه وب در اینترنت است. اگر تا به حال بر روی نمره دامنه سایت خود متمرکز نشده اید، وقت آن است که شما از برخی از چکرهای مرتبط دامنه استفاده کنید و امتیاز DA خود را بررسی کنید. اگر نمره DA شما پایین هم باشد، اصلا جای نگرانی وجود ندارد. چرا که شما برای افزایش دامین آتوریتی سایت خود باید از نکات ذکر شده در این مقاله کار خود را آغاز کنید تا به مرور زمان نمره DA سایت شما بالاتر برود.


مسترادز سایت ,رتبه ,لینک ,دامنه ,بندی ,دامین ,رتبه بندی ,دامین آتوریتی ,استفاده کنید ,اطمینان حاصل ,حاصل کنید ,دامین آتوریتی چیست؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هتل چت | تالار چت | چت روم تالار | چتروم هتل کوه ها^^ (پسركوه) زرین وب مرجع دانلود فیلم و سریالzimoo راستی میدونی که.....؟ auto trades شرکت پرتونیل دانلود رایگان مقاله بهترینها برای شما